Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Článek: Jak na efektivní a kreativní přípravu obsahu výuky v Canvě? To a mnohem více v semináři nabitém hodnotnými informacemi.

8.3.2024:
Pohledem lektorky Zuzany Beerové

 

V pondělí 26. února 2024 jsem měla tu čest účastnit se jako lektor semináře, který navazoval na pracovní skupinu, kterou organizovala MAS Vladař. Toto setkání bylo nejen příležitostí sdílet své zkušenosti s programem Canva, ale také významnou platformou pro vzájemnou výměnu know-how mezi pedagogy z mateřských a základních škol. První část mé prezentace byla věnována základům práce s Canvou – od tvorby vlastních pracovních listů, letáků, přes jednoduché grafické úpravy jako jsou stínování obrázků, otáčení ve více směrech, po nahrávání a další práci s vlastními obrázky.


Druhá část byla praktickou ukázkou, kde jsem předvedla, jak lze pomocí Canvy a různých běžně dostupných materiálů (včetně odpadového materiálu či podpalinek) vytvořit učební pomůcky. Zmínila jsem také, jak mohou být barevné lepící izolepy využity při různorodých činnostech, což přináší nové možnosti do výukového procesu.

C:UsersSKOLKADesktop428981021_444306611264564_8697679602769765010_n.jpg
Z pohledu lektora i účastníků bylo toto setkání nesmírně přínosné. Nejenže jsme měli příležitost sdílet praktické zkušenosti a tipy pro využití moderních technologií ve vzdělávání, ale také jsme diskutovali o možnostech další spolupráce. Vzájemná výměna nápadů a způsobů, jak integrace digitálních nástrojů může obohatit vzdělávací proces, byla inspirující pro všechny zúčastněné.

C:UsersSKOLKADesktop428940553_809672464540339_8009234038664736284_n.jpg
Jedním z klíčových výstupů semináře bylo plánování konkrétní spolupráce mezi školami a lektory, což má za cíl dále podporovat integraci digitálních nástrojů do učebních plánů. Tato spolupráce má potenciál nejen zefektivnit přípravu vyučovacích materiálů, ale také podpořit kreativitu a inovativní přístupy ve vzdělávání.


Závěrem lze říci, že iniciativa jako tato, kde se propojují pedagogové s odborníky na digitální nástroje, přináší nové perspektivy do vzdělávání a umožňuje pedagogům lépe využívat dostupné technologie pro rozvoj kompetencí žáků. Těšíme se na další podobné akce, které podpoří tento pozitivní trend ve vzdělávacím sektoru.

Zuzana Beerová, DiS.

Přílohy :

Článek vyšel : 8.3.2024, počet zobrazení : 68 (68 tento měsíc)