Seznam literatury:
|
ZPĚTNÉ VAZBY:
MŠ HOLEDEČ, Mgr. Jana Pipalová: "Ve výchovně vzdělávacím procesu jsme je nepoužily. Byly zapůjčeny za účelem seznámení pedagogického sboru s knihami v této sadě. Seznámení s jejich obsahem a kvalitou a možným využitím ve vzdělávání v mateřské škole. Sada je převážně složena z publikací vhodných pro starší děti. Publikace vhodné pro práci s předškolními dětmi, převážně vydané Albatrosem se nám líbily a zvažujeme o jejich pořízení do školní knihovny. Sada knih nám posloužila k získání inspirace".
ZŠ LIBĚŠICE, Mgr. Michaela Gondeková: "Žáci čtvrtého a pátého ročníku ZŠ Liběšice, v době uvolnění vládních opatření před Vánoci, měli možnost během výuky českého jazyka, prohlédnout si a následně i zapůjčit si domů dle svého výběru knihu z Literární sady MAS Vladař. Žáci si nejprve prohlíželi jednotlivé tituly, diskutovali o vzhledu knih a zdůvodňovali výběr své knihy. Vzhledem k tomu, že vláda na počátku roku 2021 zakázala přítomnost těchto žáků ve škole, probíhala zpětná vazba ke knihám a jejich prezentace na individuálních osobních konzultacích ve škole s paní učitelkou. Žáci si zaznamenávají dojmy z četby do svých čtenářských deníků. Žáci se věnovali naplnění očekávaného výstupu RVP ZV pro 2. období 1. stupně ZŠ ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, ve vzdělávacím oboru Český jazyka literatura, ve vzdělávací složce Literární výchovy směřovali k naplnění očekávaných výstupů: - ČJL-5-3-01 – vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je a ČJL-5-3-02 –žák volně reprodukuje text podle svých schopností. Výše zmiňovaná literární sada tedy významně přispěla k naplnění těchto očekávaných výstupů. Během doby zapůjčení pomůcky měli žáci možnost seznámit se s novými knihami, které v naší školní knihovně nemáme. Velice děkujeme za zapůjčení této literární sady, která napomohla nejen k naplnění výše zmíněných očekávaných výstupů, ale rovněž k podpoře a rozvoji čtenářské gramotnosti u našich žáků".
ZŠ PETRA BEZRUČE ŽATEC, Mgr. Petra Nová: "Na naší škole v hodinách českého jazyka pravidelně zařazujeme dílnu čtení. Ani letos tomu není jinak. Ovšem tentokrát žáci dostali k dispozici nové knihy. Jakmile je naši čtenáři uviděli, ihned si nové přírůstky rozebrali. Nové knížky je opravdu zaujaly, hlavně Gaimanovy Knihy hřbitovní, Riordanův Percy Jackson nebo 3 principy od Kirstenové. V rámci hodin slohu dostali žáci úkol související s dílnou čtení - Napiš dopis spisovateli".
ZŠ JIŽNÍ ŽATEC, Mgr. Michaela Mandová: "Po převzetí knih, které jsme získali v rámci MAP II – čtenářská gramotnost, jsme s knihami pracovali minimálně. Bylo to způsobeno bohužel šířením nemoci Covid 19, zavřením škol a znemožněním dále s knihami pracovat. Čtenářské dílny a tedy i práce s knihami z projektu MAP II byly určeny především žákům druhého stupně, kteří byli přihlášeni do zájmového kroužku. Mísení skupin však bylo zakázáno a tak s pomůckami pracoval pouze 2. ročník. Tyto knihy svým obsahem však nejsou úplně vhodné pro začínající malé čtenáře. Některé tituly jsme přesto využili a snažili se motivovat žáky ke čtení. Velkou snahou bylo, aby měli žáci z knih radost, prohlubovaly se jejich zážitky, aby při čtení zvládli řešit své osobní problémy a hlavně nacházeli odpovědi na otázky, které je zajímají. Znamenalo to, zaměřit se na to, aby žáci věděli, co čtou, co z toho mají, co v textu třeba hledají za informace. Žáci měli možnost texty posuzovat, též je srovnávat či vyhodnocovat situace. Samozřejmě vše s ohledem k jejich věku. K rozvíjení dovedností čtení s porozuměním byly zvoleny různé metody práce. Především klíčová slova. Došlo ale také na myšlenkovou mapu a byla v plánu debata s autorem, která se bohužel nekonala. Měli jsme v plánu vyjednat krátkou debatu nebo alespoň online pozdrav od spisovatelky Daniely Krolluperové, která je autorkou dvou titulů ze získaných knih. Knihy Jak Bubáček potkal Bubáka a Josífkův pekelný týden, která se všem moc líbila, ale bohužel jsme nestihli dočíst. Jelikož máme ve škole umístěnu odnož městské knihovny, bylo naplánované čtení a povídání o knížce Kvak a Žbluňk jsou kamarádi. K tomu bohužel též kvůli Covidu nedošlo. Cílem tedy hlavně bylo, aby byli žáci připraveni své porozumění, prožitky a pochopení sdílet mezi sebou, povídat si o svých představách, sdílet své pocity z přečteného a radovat se z obohacení a to vše nenásilnou formou, jelikož čtení musí probíhat s chutí a musí žáky bavit. Což se jednoznačně povedlo".