Sada dřevěných kostiček s písmenky obsahuje cca 300 perliček v přírodní barvě. Součástí balení je i navlékací šňůrka. Kostičky s písmenky jsou vhodné pro výrobu písmenkových náhrdelníků či náramků a nebo jen k procvičování jemné motoriky. Provlékání jsou účinné prostředky pro zlepšování manuálních zručností dětí. Tyto hry vyžadují velké soustředění dětí, ale i tak je to stále hra.
ZPĚTNÉ VAZBY:
GYMNÁZIUM A SOŠ PODBOŘANY, Mgr. Romana Havrdová: "Testovanou sadu písmen jsem nejdříve využila ve výuce českého jazyka ve třídě kvarta (4.ročník osmiletého gymnázia). Žáci pracovali v několika skupinách, cíli hodiny byly podpora čtenářské gramotnosti a rozšiřování slovní zásoby, která má vést k lepšímu vyjadřování žáků. Sadu jsem také využila v hodinách dějepisu při opakování historických pojmů. První forma práce spočívala v náhodném výběru písmen, ze kterých žáci sami po určitý časový limit tvořili slova, které jsme si společně přečetli. Obměnou této hry byla práce s náhodně vybranými slabikami. V další části hodiny jsme skládali „vzkaz v lahvi“. První žák sestavil první slovo vzkazu, druhý žák přidal další slovo atd. Pracovali jsme v několika skupinách. Podmínkou bylo, aby daný vzkaz zněl smysluplně. Stejný úkol jsme zkusili sestavování slov věty tak, že každý ve skupině mohl přidat pouze jedno písmeno, což už bylo obtížnější, ale pro žáky zábavné. Poslední hrou v hodině bylo sestavování věty. První ve skupině sestavil přídavné jméno, druhý k přídavnému jménu přidal podstatné jméno, následovalo sloveso, příslovce, předložka a podstatné jméno. Slovní druhy se mohly ve větě různě vyměňovat. V hodině dějepisu v kvintě (5. ročník osmiletého gymnázia) jsme sadu použili při opakování pojmů. Žáci si vylosovali písmeno, na které měli vymyslet historický pojem, který souvisel s probíraným učivem. Následně žák řekl nahlas své slovo, nevysvětloval pojem, ale určil spolužáka, který jej měl vysvětlit, další spolužák měl zhodnotit, zda byl daný termín vysvětlen dobře. Závěrečné zhodnocení : Prací s písmeny v hodinách se dá mnoha způsoby rozvíjet slovní zásoba, čtenářská gramotnost, postřeh žáků a zpestřit tak výuku zábavnou formou. Se sadou mohou pracovat jednotlivci, nebo skupiny 5-7 žáků. Testovanou sadu bych nedoporučila ze dvou důvodů. Zásadním nedostatkem je, že se jedná o písmena německé abecedy, kde nejsou písmena s českou diakritikou, ale najdeme zde písmena s přehláskou. Tuto sadu leze tedy možná využít ve výuce německého jazyka. Druhým nedostatkem sady je, že písmena jsou dosti malá. Výrobce uvádí, že se mají navlékat na niť, ale i to mi přijde pro doporučovaný věk od 4 let dosti náročné, protože písmena by se musela na navlékat na niť s malou jehlou, aby se dala protáhnout dírkou v malé kostičce s písmenkem. Uvedený rozměr je 7x7x7 mm, uvítala bych rozměr alespoň 15x15x15 mm i větší – taková písmena by šla navlékat na drátek /špejli a stále by si dítě procvičovalo i jemnou motoriku, jak uvádí výrobce. Uvítala bych na trhu podobnou pomůcku, která by tedy měla obsahovat česká písmena a písmena by měla být větší. Taková sada by se dala využít i v hodinách dějepisu, biologie, zeměpisu, při opakování pojmů, hrách s terminologií".
ZŠ A MŠ PETROHRAD, Ivana Hůrková: "Nakonec jsme je nevyužili pro jejich malou velikost a nepřehlednost".