Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Pomůcky:

Hudební sada ZOO velká

Hudební sada ZOO velká
Počet sad/kusů: 1 - Zaslat poptávku po zapůjčení

 

Hudební zvířátka: roztomilá a velmi terapeutická kolekce krásně udělaných zvířátek - každé z nich vyluzuje své typické zvuky manuálně (pohybem paličky po těle) nebo prostřednictvím dechu (foukáním do otvoru). Skvělé pro komunikační aktivity, hry, zvuková a kreativní cvičení, rozvoj motorických schopností klientů a samozřejmě též velkou švandu a legraci při skupinových aktivitách, kdy fantazii se meze nekladou. Kočička, žáby, cvrčci, sovy, tučňáci, prasátka, opice, sloni, kohouti, kačenky, krokodýli ...

 

ZPĚTNÉ VAZBY:

GYMNÁZIUM A SOŠ PODBOŘANY, Mgr. Romana Havrdová: "Sada hudebních zvířátek – různá zvířátka kravičky, sova, slon, ještěrka, kočka, žába, krokodýl, ptačí píšťalka, okaríny…. Z nichž se vyluzují podivuhodné zvuky paličkou, foukáním, třesením apod. Zábavná forma vydávání zvuků. Sadu jsem testovala v hodině hudební výchovy a v hodině literární výchovy (bajky). Pomůcku jsme využili v primě (6. ročník), kdy jsme v hodinách literatury aktuálně pracovali s tématem bajek. Žáci již z předchozích hodin věděli, co jsou bajky, znali některé autory, měli přečtené mnohé texty bajek a dramatizovali je. Skupiny děti (3 a ž 5 děti) si mohly vybrat 2 zvířata z hudební ZOO. O těchto zvířatech měli napsat krátkou bajku, která měla být zakončena poučením. Svou práci pak měli prezentovat třídě a využít při čtení textu i zvuky zvířat. Třída si pak práce navzájem hodnotila. Na nižším gymnáziu byla pomůcka testována také v kvartě (9. ročníku) během jedné vyučovací hodiny hudební výchovy. Žáci si mohli vyzkoušet libovolné zvíře a zvuk, který vydává. Nakonec pracovali s poslechem hudby – zvuky pralesa. Postupně se žáci měli přidat k poslouchané hudbě, předváděli – probouzení se pralesa (kdy se ozývají jednotlivé zvuky zvířat), probuzený prales a situaci, kdy si zvířata dávají vědět o blížícím se nebezpečí požáru. Žáky práce velmi bavila. Pracovali také chvíli bez hudby, kdy měli předvést útok skupiny zvířat na slabší zvíře (vysvětleny principy šikany). Testovanou sadu bych doporučila pro využití ve výuce. Žáci s ní mohou pracovat ve skupinách, také jako celá třída. Při hudební výchově se učili respektovat určitá pravidla, vnímat hudbu, svůj hudební nástroj a vhodně jej využít. V hodinách literatury při tvorbě bajek byla zvířátka příjemným zpestřením a motivací k sepsání příběhu. Všechny práce se vydařily, žáci pracovali se zaujetím. Sada tak naplňuje cíl, který má podpořit čtenářskou gramotnost, rozvíjet vyjadřovací schopnosti žáků, zatraktivnit výuku. Lze ji využít pro nejmenší děti i děti na 1. a 2. stupni základních škol. Sadu lez určitě využít ve výuce cizích jazyků, přírodovědě, fyzice".

ZŠ a MŠ LIBĚŠÍCE, Bc. Hana Zárubová: "Děti si prohlédly jednotlivé nástroje, osahaly si je a pokusily se je pojmenovat. Vzájemně si vyzkoušely, jak se na ně hraje a jaký mají zvuk. Poté si zazpívaly několik písniček, doprovodily je zvuky z těchto hudebních nástrojů. Všichni si je postupně prostřídali. Děti byly nadšené jak tvary zvířátek, tak jejich zvuky. Procvičovaly, nebo rozvíjely jemnou motoriku, sluchové vnímání, rytmizaci, řečové schopnosti aj."

ZŠ PETROHRAD, Ivana Hůrková: "Dřevěné hudební nástroje jsme použili v základní škole víceméně jen dvakrát při doprovodu několika lidových písniček. V mateřské škole jsme nástroje nestačili využít." 

Galerie :