Praktický model usnadňující pochopení konceptu zlomků.
Vhodné pro 3.-5. třídu ZŠ, zejména klasickou metodu výuky:
Sada obsahuje 9 různobarevných plastových kruhů o průměru 10cm, rozdělených na dvanáctiny, desetiny, osminy, šestiny, pětiny, čtvrtiny, třetiny, poloviny a jeden celek. Každý dílek na sobě má vyražen zlomek, který reprezentuje.
ZPĚTNÉ VAZBY:
ZŠ TUCHOŘICE, Anna Pilařová: "Ve druhém a třetím ročníku jsme nejvíce využívali spojovatelné kostky, tvořili jsme s nimi příklady na násobení. Žáci měli díky tomu názor pro řešení výsledků zadaných příkladů. V geometrii jsme využívali pěnové barevné kostky při probírání prostorové geometrie a při diktátu krychlí – prostorové orientaci. S žáky 3. ročníku jsme v hodinách matematiky využili zlomkové výseče. Četli jsme zlomky, rozřazovali je a porovnávali. Všechny z vypůjčených pomůcek jsme využili v hodinách pracovních činností ke konstrukci dle své fantazie nebo plánků. S pomůckami žáci tvořili cesty pro roboty, které podle toho naprogramovali. Pro pomůcky jsme našli všestranné využití napříč předměty a v hodinách jsme je s žáky s nadšením využívali."
ZŠ LIBĚŠICE, Mgr. Michaela Gondeková: "Žáci 1. – 2. ročníku využili pomůcky v předmětu Matematika. Kruhovým výsečím jsme se věnovali pouze okrajově. Žáci si vyzkoušeli z různých barev výsečí vytvořit kruh. Porovnávali své výseče, počítali, kolik výsečí obsahují jednotlivé kruhy. Žáci se tak hravou formou seznamovali se zlomky."