Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Pomůcky:

Hejného metoda - GEODESKY, 15X15CM, 6 ks

Hejného metoda - GEODESKY, 15X15CM, 6 ks
Počet sad/kusů: 4 - Zaslat poptávku po zapůjčení

Vhodné pro 1.-5. třídu ZŠ, všechny metody výuky:

  • základní geometrické tvary
  • úhel
  • obvod
  • obsah
  • ale také například hodiny a mnohé další úlohy...
  • Každá sada obsahuje 6ks různobarevných plastových geodesek s přiloženými sadami gumiček.
  • Geodesky jsou z trvanlivého pevného plastu o velikosti 15x15cm.
  • Na jedné straně je síť 5x5 výstupků, na druhé straně jsou výstupky ve středu, v rozích a 24 výstupků je uspořádáno do kružnice.
  • Ke každé desce je přiložena sada 24ks gumiček, v šesti barevně odlišených velikostech vždy po 4ks.

 

ZPĚTNÉ VAZBY:

ZŠ TUCHOŘICE, Anna Pilařová: "Ve druhém a třetím ročníku jsme nejvíce využívali spojovatelné kostky, tvořili jsme s nimi příklady na násobení. Žáci měli díky tomu názor pro řešení výsledků zadaných příkladů. V geometrii jsme využívali pěnové barevné kostky při probírání prostorové geometrie a při diktátu krychlí – prostorové orientaci. S žáky 3. ročníku jsme v hodinách matematiky využili zlomkové výseče. Četli jsme zlomky, rozřazovali je a porovnávali. Všechny z vypůjčených pomůcek jsme využili v hodinách pracovních činností ke konstrukci dle své fantazie nebo plánků. S pomůckami žáci tvořili cesty pro roboty, které podle toho naprogramovali. Pro pomůcky jsme našli všestranné využití napříč předměty a v hodinách jsme je s žáky s nadšením využívali."
ZŠ HUSOVA PODBOŘANY, Mgr. Sylvie Jarošová: "Díky spolupráci s MAS Vladař měli žáci ze šestého a sedmého ročníku speciálních tříd možnost vyzkoušet si názornost pomůcek dle Hejného metody. Zapůjčenými pomůckami byla sada pro dřívkovou geometrii a geodesky. Zřejmě trochu netradiční využití těchto pomůcek v hodinách geometrie ve speciální třídě bylo velmi úspěšné. Vzhledem k probíraným tématům si žáci názorně vyzkoušeli práci s geometrickými obrazci, měli možnost se seznámit se základy počítání obvodu a obsahu vybraných obrazců. Pomocí dřívek zkoušeli měnit velikosti stran a počty tvarů. Také geodesky se setkaly v hodinách s úspěchem. Žáci se hravou formou seznámili zejména s mnohoúhelníky a díky podpoře online bylo učení skutečně názorné. Celkově tyto pomůcky byly užitečné, neboť žáci speciální třídy si mohli sami vyzkoušet práci a úpravu obrazců. V jejich případě je názornost a jednoduchost velmi důležitá. Ocenili možnost zkusit něco nového."

ZŠ LIBĚŠICE, Mgr. Michaela Gondeková: "Žáci 1. – 2. ročníku využili pomůcky v předmětu Matematika. Žáci se snažili na geobordech vymodelovat gumičkami různé geometrické tvary a porovnávali je mezi sebou, rozhodovali, zda jsou tvary menší či větší, kolik obsahují kolíků. Děti, tak získávaly povědomí o vlastnostech jednotlivých geometrických útvarů a jejich vztazích, vyvozovaly pravidla a diskutovaly."

ZŠ TGM PODBOŘANY, Mgr. Nikola Kudrnáčová: "z pomůcek na matematiku Hejného metodou jsme nejvíce využívali geoboardy, které nám umožnily kreativní vyjádření žáků. Už první ročník pomocí nich objevoval takový svět geometrie, který by mu byl nějaký čas zatím skryt. Děti dokázaly spontánně vypočítat obsah, obvod, porovnávat útvary 2D a to bez jakéhokoliv poučování předem. Tuto pomůcku hodnotím jako velmi užitečnou. Děti se objevování nebály a byly velmi namotivované. Pomůcky Hejného matematiky žákům daly možnost matematiku zažít, což je naším cílem. To co děti prožijí a zreflektují, to už jim zůstane. Jedná se o obrovské bohatství zkušeností, na které mohou navázat s abstraktnějším učivem bez obtíží. "

Galerie :