Seminář je akreditovaný.
Seminář bude probíhat distančně - Google Meet + přihlašovací údaje budou včas zaslány.
Anotace:
V dílnách čtení děti čtou beletristické knihy dle svého výběru a společně sdílejí příběhy svých hrdinů a své prožitky z četby se spolužáky. Tyto aktivity vedou k porozumění čtenému textu, k vlastnímu prožitkovému čtení a radosti ze čtení.
V tomto semináři se zamyslíme nad tím, jakými konkrétními aktivitami je možné rozvíjet u žáků čtenářské dovednosti. Promyslíme, jak zavést a v průběhu roku vést dílny čtení. Vyzkoušíme si, které strategie vedou k vlastnímu porozumění textu a jak se pak proměňují ve čtenářskou dovednost. Vše si předvedeme na konkrétních výstupech žáků. Představíme si možnosti, jak učit děti vybírat si knihy, jak o knihách s dětmi přemýšlet, jaké úkoly vedou k porozumění čtenému a také jak hodnotit společně s žáky jejich čtenářské pokroky.
Na modelové lekci si vyzkoušíme čtení s účelem, s volbou úkolů (ve vazbě na úrovně myšlenkových operací podle Bloomovy taxonomie) a osvětlíme přínosy vzájemného sdílení čtenářských zážitků pro rozvoj čtenářství.
Program semináře:
Odkaz pro registraci:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe5_5XkI0rHo6LqacjR8wsezTGYZrSObeJ3n-YSK4DZb9ex0A/viewform