Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

!!!ZRUŠENO!!! Pozvánka na seminář "Emoční a sociální zralost osobnosti dítěte“ 25.3.2022

11.2.2022:
Vážení přátelé,
z důvodů nečekaných komplikací na straně lektora jsem bohužel nuceni zrušit konání této akce, náhradní termín konání bude domluven co nejdříve.

Vážení přátelé,
rádi bychom Vás pozvali na seminář s názvem „Emoční a sociální zralost osobnosti dítěte“, který se bude konat dne 25. 3. 2022 od 10:00 do 15:00 hodin v Aule Gymnázia Žatec, Studentská 1075.
Lektor: Mgr. Jiří Halda

 

Anotace:

Vývoj mozku a lidského vědomí je charakterizován dvěma základními vlivy – genetikou a prostředím, kterým je jedinec ovlivňován. Jeden z aspektů nelze oddělit od druhého a naopak, a proto je výchova dětí tak hluboce determinující proces – pro kvalitu života, osobnostní spokojenost a sociální uplatnění. Tento seminář má prostou ambici – jednoduchým a srozumitelným způsobem upozorňovat na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro šťastný životní příběh jedince.

Program:

1. blok: Základní vývojová období prenatálního vývoje. Základní požadavky na prenatální jistoty ze strany matky, epi-genetické vlivy na vývoj jedince a hlavní rizika prenatálního období. Základní vývojová období dětí do šesti let a jejich neurobiologický podklad (zrání a prozrávání jednotlivých částí mozku, jeho projevy a potřeby.

2. blok: Lidské potřeby, jejich dětské formy a kombinace – definují samotný vývoj a tím i reprezentují základní strukturu osobnosti, temperamentu a talentů. Klíčovost režimu a jeho projekce do rodiny – v současné době neselhává systém vzdělávání, ale základní role a postuláty rodinných vlivů.

3. blok: Kompetenční rozpory mezi rodiči a učiteli, rodiči a dětmi, dětmi a učiteli. Klíčové kompetence a klíčovost kompetencí. Komunikace pedagoga s rodičem a jeho korekční role ve vzdělávacím a formativním procesu.

4. blok: Diskuze, příklady z praxe, dotazy. Je tradiční charakteristikou, že větší část pedagogů se setkává s velmi podobnými problémy, jen je díky individuálnímu přístupu (v individualizovaném období vývoje dětí) neumí zobecňovat. Proto je diskuze velmi efektivní částí výuky, kdy se informace transformují do znalostí a ty do dovedností.

Cílem semináře je seznámit účastníky se základními vývojovými obdobími a z nich plynoucími potřebami. Účastníci se poučí o principech vývoje mozku a zároveň si je prakticky zařadí do již existujících zkušeností. Cílovou skupinou jsou pedagogové MŠ, pedagogové I. st. ZŠ, asistenti pedagogů ZŠ a zástupci ŠD.

Registrační  formulář:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdFuAHjSKtvvvBgXf9hywXKy3CWgCnzEh8fXMbjhf3DqAZLwg/viewform

Přílohy :

Článek vyšel : 11.2.2022, počet zobrazení : 653 (653 tento měsíc)