Předmětem přednášky byly metody rozvoje předčtenářské gramotnosti v MŠ v návaznosti na 1. stupeň základních škol (jak přiblížit dětem čtení, jak je přesvědčit aby četli). Paní lektorka seznámila zúčastněné se strukturou přednášky:
Psychologické aspekty čtení, kompetence a gramotnosti
RVP PV (dítě a psychika), klíčové kompetence, RVP ZV (jazyk a jazyková komunikace), čtenářská gramotnost jako dovednost pro život, je čtenářská gramotnost důležitá?
Předčítání, proč je důležité pravidelné předčítání, co ovlivňuje úroveň PČG a ČG, rozvoj čtenářství v předškolním věku
Materiální podpora čtenářství, 10 zásad pro podporu čtenářství, proč právě škola, pomoc začínajícím čtenářům - škola hrou, čtení aktivity před-při-po, čtenářská strategie učitel, aktivity žáka, dílny čtení
Hned začátkem přednášky se paní lektorka informovala o složení skupiny (zastoupeny byli učitelky z MŠ i prvního stupně ZŠ).
Tématem diskuse bylo jak podpořit čtenářství. Jak vyvolat zájem o pravidelný kontakt s knihou.
Během celé přednášky učitelé prezentovali své postřehy z praxe.
V následné diskusi a hodnocení semináře se většina účastníků vyjadřovala v tom smyslu, že by bylo lépe, kdyby byl seminář zaměřen více na praxi a nebyl tolik teoretický.