V rámci projektu MAP měla naše škola možnost si zapůjčit ze ZŠ, nám. 28. října na jeden měsíc soupravu, na které lze pozorovat průběh fotosyntézy. Součástí sady byl návod na CD, papírová dokumentace s podrobnými popisy konkrétních pokusů, včetně pracovních listů pro žáky.
Pomůcka byla použita na 2. stupni v šestých ročnících. Žáci měli v hodině přírodopisu možnost si pokusem názorně za přispění zapůjčené sady na fotosyntézu ověřit produkci kyslíku vodními rostlinami. Průběžně sledovali nárůst kyslíku ve vodě. Další pokus, který byl žákům demonstrován byla závislost fotosyntézy na intenzitě světla.
Hodnotím sadu jako velmi vhodnou pomůcku pro realizaci žákovských pokusů. Bylo by vhodné mít k dispozici několik sad, aby žáci mohli pracovat samostatně ve skupinách. Práce se sadou byla jednoduchá. Velice dobře hodnotím i názornost a efektivitu této pomůcky.