Lektorka se na úvod semináře pokusila přiblížit smysl a základní formu formativního hodnocení. Uvedla jeho nevýhody, ale především upozornila na nesporné výhody ve vztahu k žákovi, jeho motivaci a pozitivnímu vlivu na průběh a výsledky vzdělávání.
Přítomným pedagogům byly představeny konkrétní příklady metod formativního
hodnocení využitelných v praxi, jako je například informativní zpětná vazba,
stanovování kritérií hodnocení, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení,
technika semaforu, techniky opravování chyb nebo práce s žákovskými
portfolii. Účastníci obdrželi několik ukázek praktických materiálů.
Přítomní měli o formativní hodnocení upřímný zájem, nadchla je zvláště jednoduchost a současně efektivnost některých dílčích metod. Seminář proběhl ve velmi přátelské a příjemné atmosféře, účastníci ocenili vstřícný přístup lektorky, formu, jakou se jim pokusila přiblížit tento způsob hodnocení a hodnotili ho jako motivující, inspirující a pro jejich vlastní praxi velmi přínosný.
Zpracovala: Mgr. Ing. Silvie Svobodová