Spisovatelka prezentovala interaktivní příběh své gamebookové knihy s názvem "Nový kamarád".
Na začátku setkání se autorka představila a představila žákům své dílo. Děti se dozvěděly, co znamená pojem "gamebook" a jak mohou svými názory ovlivnit vývoj příběhu.
Paní Samcová předem oslovila třídní učitelku, aby získala klíčové informace o žácích, kteří budou hrát hlavní role v knize. Během autorského čtení se děti seznámily s příběhem svých spolužáků, kteří zde hráli klíčové role, a měly možnost rozhodovat o dalším vývoji děje. Knihu žáci nejen poslouchali, ale i sledovali text a ilustrace na plátně.
Na konci setkání měli žáci příležitost klást otázky týkající se příběhu i práce spisovatelky a ilustrátora. Paní učitelka obdržela elektronickou verzi knihy k dalšímu využití ve výuce literatury.
Všem účastníkům předčítání autorky přineslo zábavu a napětí s možností ovlivnit vývoj příběhu. Paní učitelka ocenila program za přínos při rozvíjení čtenářských dovedností a možnost další práce s příběhem ve školních hodinách.