Před prohlídkou jeskyní si žáci pročetli informační panely a prospekty o jeskyních – nejdelší jeskynní systém v Čechách, jejich význam pro poznávání geologického vývoje ve středních Čechách, CHKO Český kras, těžba vápence (žáci si prověřili a upevnili si své znalosti z předmětů přírodověda a vlastivěda).
Při komentované prohlídce jednotlivých pater jeskynního systému se žáci dozvěděli mnoho dalších zajímavostí (např. penězokazecká dílna z 15. století, průměrná teplota v jeskyních 10,6 °C, archeologické nálezy pravěkých lidí a zvířat, absolutní tma, legenda o jeskyních, pomůcku pro určování stalaktitů, stalagmitů, výskyt trilobitů).
Při zpětné vazbě, co se žákům nejvíce líbilo nebo co pro ně bylo zajímavé a nové, žáci nejčastěji odpovídali: vidět na vlastní oči jeskyni, rozpoznávání stalaktitů, stalagmitů, koněpruské růžice, absolutní tma, že jednu z jeskyní objevil chlapec, kterému bylo teprve 14 let a mnoho dalších.
Na webových stránkách Koněpruských jeskyň je možné si stáhnout pracovní listy pro 1. stupeň ZŠ – tyto listy budou vypracovány v rámci výuky v hodině přírodovědy. V hodině matematiky následně porovnávali vzdálenost Bitozeves – Koněpruské jeskyně (jízda přes Prahu po dálnici) a situaci, kdyby žáci nejeli přes Prahu. Výpočet spotřeby nafty na exkurzi.
Žáci nezaháleli ani při jízdě autobusem – cestování po dálnici, sledování dopravní situace, ukazatelů.