Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z exkurze Vzdělávací edukační program “Žít pravěk” 17.4.2024

30.4.2024:
Dne 17. dubna se v ranních hodinách žáci ZŠ MŠ Staňkovice společně se svým doprovodem vypravili autobusem na exkurzi do Archeoskanzenu Březno. Cesta byla plná očekávání a nadšení  mladých badatelů.

 

Po příjezdu do skanzenu byl pro ně připraven vzdělávací edukační program s názvem "Žít pravěk". Program byl zaměřen na mladší dobu kamennou a první zemědělce. Zahrnoval nejen teoretickou část, která se věnovala životu lidí v neolitu a archeologii, ale také praktické aktivity a pravěká řemesla k vyzkoušení. Mezi tyto aktivity patřilo mletí mouky na kamenných zrnotěrkách, práce s pazourkovými nástroji, rozdělávání ohně, používání pravěkých technologií k opracování kamene a společné bubnování.

Program byl velmi pestrobarevný, neboť nejenže představil život lidí v neolitu a archeologii, ale také zahrnoval matematicko-logickou tématiku. Při aktivitách jako mletí mouky nebo práce s pazourkovými nástroji se děti setkaly s principy měření, porovnávání velikostí a vážení surovin. Při rozdělávání ohně se musely zaměřit na přesnost a správné postupy, což rozvíjelo jejich logické myšlení a strategické schopnosti. Dále při pravěkých technologiích opracování kamene musely aplikovat geometrické principy a prostorovou představivost.

Program trval do 11:00 hodin, kdy se žáci společně se svými učiteli vydali zpět na cestu. Během této doby probíhaly různé aktivity v rámci programu, které dětem poskytly nejen poznání pravěku a jeho životního stylu, ale také podnítily aktivní myšlení a týmovou spolupráci.

Celkově byla exkurze do Archeoskanzenu Březno velmi zajímavá a poučná. Děti se dozvěděly mnoho nového o životě v pravěku a měly možnost vyzkoušet si různé pravěké činnosti a dovednosti. Tato exkurze nejenže poskytla dětem poutavý pohled do pravěku a jeho životního stylu, ale také je podněcovala k aktivnímu myšlení a aplikaci matematických a logických dovedností v praktických situacích. Byla to skvělá příležitost k propojení historických znalostí s rozvojem matematického myšlení.

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 30.4.2024, počet zobrazení : 134 (134 tento měsíc)