Program jednání:
Zahájení, úvodní slovo
Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)
Projektová část – naplňování cílů a opatření SR MAP a další úkoly
Různé, diskuse
Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Veronika Kozlerová všechny přítomné přivítala na druhé pracovní skupině a seznámila je s programem jednání.
Ad. 2 V tomto bodě programu se reflektovalo současné složení pracovní skupiny a také možnost zapojení nových členů do práce PS. Vzhledem k nízkému počtu členů byla oslovena vyučující anglického jazyka Mgr. Jana Hrůzová ze ZŠ T. G. Masaryka 445, Podbořany. Nabídka byla přijata, a tak se stala novým členem pracovní skupiny Cizí jazyky. Ale i tak bylo konstatováno, že by bylo žádoucí, aby se jednání účastnilo více učitelů. Účastníci byli vyzváni, aby do skupiny případně přizvali další členy, kteří by pro její fungování mohli být přínosem.
Mgr. Kozlerová připomněla přínos pracovních skupin, možnost zakoupení pomůcek, exkurze, investiční poradenství ze strany kolegy Davida Šebesty.
Ad. 3 Následně se přešlo k projednání projektové části. Paní Kozlerová představila definované vize v SR a připomněla průběžné doplňování do sdílené tabulky potřeb k pravidelnému monitorování průběhu naplňování cílů a výstupů PS, poté shrnula a okomentovala dosavadní aktivity spojené s naplňováním cílů a opatření SR MAP. Následně vyzvala členy k zasílání podnětů a aktivit, aby se tak mohl aktualizovat SR MAP.
Ad. 4 Vedoucí skupiny Mgr. Jarošová připomněla informace ohledně blížící se návštěvy ze zahraničí z programu Erasmus. Požádala o sdělení ostatním školám a vyučujícím cizích jazyků ohledně této možnosti se zúčastnit této besedy.
Členové diskutovali na téma pomůcky, co by rádi využili v hodinách cizích jazyků. Kam by bylo vhodné vycestovat se žáky do zahraniční apod.
Vznikla zajímavá myšlenka ze strany paní Heincové, členky PS Cizí jazyky, že by si ráda při další PS Cizí jazyky vyzkoušela na učitelích a ostatních členech PS metody Warm up Activities, které si sama vytváří a ráda by získala zpětnou vazbu a případně inspirovala ostatní. Jde o aktivity, co děti nabudí, naláká, uvolní atmosféru a výběr aktivit je podle toho, co je zrovna zajímá, aby si to každý zkusil (zahřívací aktivity).
V rámci závěrečného bloku byly shrnuty hlavní body z jednání a poděkování všem účastníkům za jejich aktivní účast. Členové byli pozváni na navazující seminář s paní Lenkou E. Novákovou, lektorkou anglického jazyka s dlouholetou praxí, pobývající 7 let v zahraničí, majitelka certifikátu FETAC Ireland-English as second language, absolventka studia pedagogiky pro pedagogy volného času, učitelka literárně – dramatického oboru.
Podpůrný seminář pro učitele Aj je zaměřený na dětskou dramatiku, motivaci, srozumitelně podanou látku, rozmanitost úkolů a angličtinu v praktickém využití.