Program jednání:
Zahájení PS
Projektová část – naplňování cílů a opatření SR MAP a další úkoly
Sdílení – Mgr. S. Jarošová – zkušenosti s využitím karet Imaglee ve výuce
Různé, diskuse
1) Pan Zárybnický zahájil třetí setkání pracovní skupiny a přivítal všechny přítomné.
2) Následně se přešlo k projednání projektové části. Pan Zárybnický připomněl průběžné doplňování do sdílené tabulky potřeb k pravidelnému monitorování průběhu naplňování cílů a výstupů PS, poté shrnul a okomentoval dosavadní aktivity spojené s naplňování cílů a opatření SR MAP. Následně informoval nutnosti vytvoření akčního plánu pro roky 20-24-2025 a vyzval členy k zasílání podnětů a aktivit, které by tvořily obsah plánu a Po diskusi o formě sběru se PS dohodla, že RT zajistí, aby byl členům PS rozeslán dotazník pro sběr podnětů k vytvoření Akčního plánu.
3) V rámci sdílení dobré praxe představila Mgr. Sylvie Jarošová, učitelka anglického jazyka z podbořanské základní školy přítomným výukové karty IMAGLEE a různé možnosti jejich využití nejen v hodinách anglického jazyka.
IMAGLEE jsou výukové karty, které jsou navrženy tak, aby studenti a studentky mohli rychle a snadno zlepšit své znalosti v různých oblastech, včetně jazyků, historie, matematiky a mnoha dalších.
Tyto karty jsou vizuálně atraktivní a obsahují grafiku, fotografie a výstižné popisky, což pomáhá studentům lépe si zapamatovat informace. Každá karta obsahuje krátké vysvětlení daného konceptu nebo tématu a také otázky a odpovědi, aby studenti mohli své znalosti procvičovat a posilovat.
IMAGLEE karty jsou vhodné pro žáky/studenty všech věkových kategorií a jsou k dispozici v různých jazycích. Tyto karty lze použít jako samostatné učební pomůcky nebo jako součást učebního plánu ve třídě.
Celkově lze říci, že IMAGLEE jsou užitečným nástrojem pro studenty, kteří se učí nový jazyk. Díky svému jednoduchému a efektivnímu designu jsou tyto karty skvělou volbou pro ty, kteří chtějí rychle a efektivně rozšířit svůj slovník v cizím jazyce.
4) Během jednání byly diskutovány následující body:
- Diskuze nad tím, jak zapojit více škol do setkávání pracovní skupiny cizí jazyky a co jim ještě více nabídnout. Diskutovali jsme o tom, jaké další aktivity by mohly být pro školy zajímavé a přínosné a jak bychom mohli zvýšit zájem o naši pracovní skupinu.
Na toto téma vzešel nápad na projekt mezi školami „kufr plný knih“.
- Diskutovali jsme také o tom, kde hledat materiály pro exkurze se žáky do zahraničí. Bylo navrženo několik možností, jako jsou například webové stránky ministerstva školství, zahraniční školy či cestovní kanceláře specializující se na vzdělávací zájezdy pro žáky.
- Byla zdůrazněna důležitost spolupráce a výměny zkušeností mezi školami
- Také byl zmíněn nápad propojení cizího jazyka s dalším předmětem
- V neposlední řadě bylo diskutováno využití aktivit typu Učíme venku apod.
Dnešní setkání probíhalo v přátelské atmosféře a bylo hodnoceno jako podnětné.
Příští setkání se uskuteční po domluvě se členy pracovní skupiny.
Zapsala: Anna Meniecová