Dnešní příspěvek si připravila paní Mgr. Romana Havrdová ze ZŠ Husova, Podbořany na téma:
“Jak si hrát v hodinách slohu“
Paní učitelka měla připravených několik aktivit do hodin slohu, které sdílela s ostatními členy pracovními skupiny
Ukázka jak pracovat s pranostikou na téma „Ledoví muži ve slohu“
Co to je a kde vzniká pranostika
Rozdělení dětí do skupin a pomocí pracovních listů vytvořit charakterové vlastnosti Pankráce, Serváce, Bonifáce
Vennův diagram, práce s charakteristikami
Dopsat život ledových mužů, když jim do života vkročila žena
Zloděj světla- Indiánský příběh do hodin slohu
Téma, kde děti domýšlí příběh
Příběh je rozdělen na tři poslechové části, kde z každé části děti zapíší ve dvou větách co si myslí o příběhu
Charakteristika postav v příběhu a vztahy mezi nimi
Možnost dopsat příběh
Práce ve skupinách s pracovními listy – popis postav na fotografii
Kdy a kde mohla fotografie vzniknout
Přídavnými jmény popsat povahu člověka na fot.
co si dotyčná osoba na foto myslela, když pozovala před fotoaparátem
Práce s textem - Povídka „Utržený knoflík“
Paní učitelka Havrdová nabídla své prezentace a pracovní listy dále ke sdílení, kdo bude mít zájem, rádi na přání rozešleme.
Prezentace paní učitelky byla velmi inspirativní.
Cílem setkání pracovní skupiny byla také aktualizace a zhodnocení priorit a cílů pro další období v dokumentu MAP
Budování znalostních kapacit základních škol v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti
Vybavení základních škol literaturou pro děti a mládež
Podpora žáků v mimoškolních aktivitách na podporu čtení a psaní
Aktualizace byla společně probrána, ale pro malý počet zúčastněných členů, bude rozeslána e-mailem společně se zápisem a každý jí může připomínkovat do dalšího setkání pracovní skupiny, které se uskuteční dne 28.4.2022 od 15hod.
Setkání pracovní skupiny probíhalo v přátelské atmosféře a bylo hodnoceno jako podnětné.
Zápis zapsala: Anna Meniecová