Témata příspěvku:
Mgr. Zuzana Lalíková – „Matematická gramotnost v prvním až třetím
ročníku ZŠ v prezenčním i distančním vzdělávání“
Paní učitelka ze základní školy Měcholupy, nám ukázala a představila formou prezentace jak žáky
motivovat, aby pro ně byla výuka zábavná a vedla je jak k samostatnému řešení chyb tak i práci ve skupině v distanční výuce a představila nám metody, které se jí osvědčily a snaží se tak v dětech vytvořit pozitivní vztah k matematice a logickému uvažování i kritickému myšlení
- únikové hry na googleclassroom.cz
- World Wall
- Magnetické bankovky
Skupinové práce - násobilkové karty
- počítání v běhu
- Double
Tipy na učebnice podporující mat. gramotnost - Matýskova matematika
- učebnice s metodou Hejného
pan
Mgr. Josef Vostrý ze Žatecké školy Komeňáček nás obohatil o jeho dlouholeté - nápady, zkušenosti a osvědčené metody ve výuce matematiky,
Toto téma bylo i dobrým příspěvkem k diskuzi s ostatními členy pracovní skupiny, jeho rady byly velmi poučné.
Jak si poradit, když žáci mají problém např.s násobilkou, zlomky, jak mají rozpoznat sudé-liché číslo, krácení x násobení a celkové propojení české gramotnosti s matematikou
Jak je důležitá motivace a vědět, jak žáky zaujmout, učit je formou hry a zapojit matematiku do reálného života
Dále byly diskutovány témata :
- Vyučování v půlených hodinách
- Tandemová výuka - Ano x Ne a proč, většina lektorů se shoduje pro spolupráci s dalším lektorem nebo by uvítali součinnost s praxí studentů pedagogických škol
Jaký je zájem ze strany žáků o doučování na ZŠ, toto téma bylo kladně diskutováno, žáci mají zájem o doučování i po předchozí domluvě s vyučujícím
- Zavádějící učitelka
Příspěvky k tématům byly velmi poučné a přínosné pro všechny zúčastněné
Členové PS byli již dříve požádáni, aby v průběhu měsíce listopadu provedli aktualizaci SR, především cíle, priority a jejich vazby na záměry.
Setkání probíhalo v přátelské atmosféře a další termín se uskuteční v měsíci lednu, přesné datum po domluvě se všemi členy.