Program jednání:
Zahájení, úvodní slovo – představení RT týmu a projektu MAP4 jeho cílů a úkolů PS
Aktualizace členů PS
Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)
Různé, diskuse
Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Veronika Kozlerová všechny přítomné přivítala na pracovní skupině a seznámila je s programem jednání. Následně podrobněji Mgr. Kozlerová představila cíle projektu MAP4 a jeho vazby na aktivity pracovní skupiny (PS).
Mgr. Kozlerová zmínila, že proběhl ŘV, kde byla schválená organizační struktura včetně výčtu PS, jejich členů a vedoucích PS. Tato PS Předškolní vzdělávání byla konána jako první v MAP 4, tudíž cíle, priority byly připomenuty a zatím nebyl dán podnět na širší změny nebo aktualizaci. Prioritou (i s vazbou na dotazy některých členů/zástupců MŠ a ZŠ) je zatím potřebnost aktualizovat strategický rámec MAP, který byl ještě součástí MAP3 a je potřebné tedy konkrétně řešit projektové záměry, jejich aktuální stav (čerpání, financování, cíle těchto záměrů), což již v rámci území MAP Podbořansko-Žatecko začíná probíhat prostřednictvím koordinátora Davida Šebesty.
Ad. 2 V tomto bodě programu se reflektovalo současné složení pracovní skupiny a také možnost zapojení nových členů do práce PS. Bylo konstatováno, že by bylo žádoucí, aby se jednání účastnilo více učitelů. Účastníci byli vyzváni, aby do skupiny případně přizvali další členy, kteří by pro její fungování mohli být přínosem.
Ad. 3 V rámci tohoto tématu připomenula Mgr. Kozlerová, že součástí projektu MAP4 je i implementační část reflektující SR a akční plány MAP a vyzvala je k vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného právě na jejich doporučení a představy pro oblast předškolního vzdělávání. Také je vyzvala k součinnosti při sdílení zkušeností s lektory školení v této oblasti a využívání stávajících, příp. doporučování nových pomůcek do výuky.
Ad. 4 Otevřená diskuse o potřebách a využití moderních výukových pomůcek v mateřských školách. Návrhy zahrnovaly efektivní využití interaktivních tabulí, vzdělávacích aplikací a dalších digitálních nástrojů pro obohacení výuky. Diskuze o možných překážkách a řešeních v integraci těchto technologií do vzdělávacího procesu. Přestože aktivita účastníků nebyla vysoká, vznikly návrhy na vylepšení využití moderních technologií ve výuce.
Hlavní výstupy pracovní skupiny:
Potvrzení potřeby aktualizace strategického rámce a záměrů projektu MAP4 pro zlepšení předškolního vzdělávání.
Důraz na získání nových členů a zvýšení aktivní účasti stávajících členů pracovní skupiny.
Podpora inovativních metod a technologií ve výuce předškolního vzdělávání.
V rámci závěrečného bloku byly shrnuty hlavní body z jednání a poděkování všem účastníkům za jejich aktivní účast. Členové byli pozváni na navazující seminář obohacený programem Canva a dalšími aktivitami při práci s dětmi v MŠ.