Dotazníkové šetření
Proběhlo dotazníkové šetření prostřednictvím elektronického formuláře. Byly připraveny celkem 4 dotazníky.
- pro pedagogy ZŠ
- pro pedagogy MŠ
- pro ředitele ZŠ
- pro ředitele MŠ
Na setkání pracovní skupiny byly představeny výstupy z dotazníkového šetření pro pedagogy a ředitele ZŠ.
Celkem se dotazníkového šetření pro učitele ZŠ zúčastnilo 32 pedagogů.
Některá data mohou být zkreslená typem školy –rozdíl mezi jednotlivými MŠ nejen ve velikosti. Jde o zkreslení, které bylo odhaleno expost. Mohlo tak dojít k tomu, že některý dotaz byl v případě některé ze škol irelevantní a k tomu chyběla příslušná možnost odpovědi.
Jako nejdůležitější oblast rozvoje pro pedagogy je vnímána oblast vzdělávání o nových formách a metodách výuky. Dále vybavení pro výuku a personální podpora.
Součástí dotazníku byl také sběr témat ke vzdělávání.
Proběhla prezentace výstupů a debata k výstupům dotazníkového šetření.
Dotazník pro ředitele a ředitelky MŠ byl podstatně delší a vyplnilo ho podstatně méně ředitelů/ředitelek. Nedošlo tedy k uzavření elektronického formuláře a bude tak nadále šířen mezi ředitele a ředitelky. Dojde k jeho opětovného rozeslání. Výsledky jsou tak průběžné, ale přesto zajímavé. Opět mohlo dojít ke zkreslení dat, které je dáno typem školy.
Byly prezentovány výsledky dotazníkového šetření a proběhla debata k výsledkům.
Požadavky na pomůcky, semináře, exkurze
Odkaz je neustále platný a lze jej vyplňovat. Je možné zasílat požadavky i panu Olahovi na email. Do týmu přibude kolegyně, která bude mít tuto aktivitu a její logistiku na starost.
Na základě výstupů prezentovaných výsledků došlo k debatě o možnostech financování vzdělávání z prostředků MAP2 zaměřené na čtenářskou pregramotnost s využitím metod kritického čtení apod. Pan Olah prověří možnosti financování.
Strategické plánování
Pan Olah představil harmonogram dalších skupin a kroků pro revizi dokumentu MAP.
Další skupina proběhne 25.4.2019 od 15:00 hodin v Papírnách.