Pracovní skupina byla obohacená o příspěvek ze série Ekologové ze školky od paní učitelky
Bc. Veronika Lhotské z MŠ Bří Čapků, Žatec – tentokrát na téma „Jaro“
Paní učitelka sdílela distanční formou jakým tématům se s dětmi ve školce věnují v jarním období.
Obsah prezentace rozdělené na dílčí témata:
Květinová louka- učíme děti, že ne všechny kytky můžeme trhat, že jsou i druhy, které jsou chráněné
- zakládání květinové louky – proč zakládat květinové louky a pro koho.
- dáváme si také pozor jaká semena trav vyséváme, více informací jaká semena jsou vhodná do našich podmínek na https://plantanaturalis.com/
- zábavná aktivita pro děti na louce, kdy pomocí klacíků utvořených do tzv. čtverce mohou potrénovat počítaní kytek v něm obsažených nebo druhy kytek, barvy…
- ochutnáváme jedlé květy
Voda - vysvětlení koloběhu vody s příběhem kapičky
např. naučné video na webu: https://www.youtube.com/watch?v=Zm_lqw4ui2M
Společné sledování srážkoměru, kolik vody napršelo a poté společné zakreslování do sloupečků, pokusy s odpařováním vody.
Velikonoce – najdi vrbu, typický strom na Velikonoce, pokusy se zakořeněním větviček. Učíme děti, jak se zachovat v přírodě, když najdeme osamocená mláďata savců nebo ptáků.
Pěstujeme jídlo- s dětmi pozorujeme růst rostlinek,
zakládaní záhonů v zahradě školek- tip na knihu „ Zahradničení bez rytí“
co můžeme pěstovat společně, kombinace rostlin, jaká hnojiva a kdy je v zahradě použít, mulčování, šetříme s vodou s pomocí zavlažování „OLLA“
Malí pomocníci- děti si mohou poskládat z přírodnin tvary živočichů,
povídaní, že užitečným hmyzem nejsou jen včely a jak na škodlivý hmyz s ohledem na přírodu.
Doplňující videa k tématu permakultury: Zahrada jako ekosystém
https://www.youtube.com/watch?v=SI5iK9xK62M
https://edu.ceskatelevize.cz/video/4789-permakulturni-zahrada- ekozahrada-ci-dzungle
- Součástí setkání byla také aktualizace a rozebrání priorit a dlouhodobých cílů pro aktualizaci místního akčního plánu vzdělávání pro oblast předškolního vzdělávání.
Diskuse
Logopedická prevence
Vzdělání pedagogů v oblasti práce s dětmi s odlišným mateřským jazykem / (sociálně- kulturního prostředí – úvaha), návrh pana Olaha na doplnění vzdělávání, bylo členy zamítnuto
Výuka cizích jazyků v MŠ – návrh na pilotní testování výuky cizích jazyků v MŠ, např. formou hry seznámení s angličtinou ANO, učení NE, plno dětí se potýká s logopedickými problémy
Podpora mimoškolních aktivit na podporu matematické pregramotnosti
Shrnutí:
Koncem května bude kompletně připraven materiál dokumentu MAP k připomínkování, aby se mohl každý ze členů pracovní skupiny vyjádři. Poté bude koncem června předán ke schválení řídícímu výboru.
Setkání pracovní skupiny bylo podnětné pro všechny zúčastněné.
Termín dalšího setkání se uskuteční 9.května 2022 od 14hod.
zapsala: Anna Meniecová