Program:
1) IROP – posun a aktualizace informací na PO 2021-2027, prostor k dotazům (PO 2014-2020, PO 2021-2027)
2) PRV - Vyhlášená 6. výzva (nově článek 20 Základní služby a obnova vesnic ve venkovských oblastech)
3) Prostor k dotazům – konzultace projektového záměru, zařazení do strategického rámce MAP a další
Na úvod všechny přivítal pan Ryšavý a přednesl program jednání.
Dále uvedl, že na závěr předá informace s vazbou na možnost podpory financování obědů pro děti (https://www.obedyprodeti.cz/), do škol, pod záštitou MŠMT, kdy lze tímto způsobem využít možnost finanční podpory i mimo města / zřizovatele škol / školek
Po té již předal slovo p. Nipauerové
1) P. Nipauerová poděkovala za udělené slovo a byla spuštěna prezentace, která je dnes zaměřená na aktualizaci informací v rámci programového období 2021 – 2027 v operačním programu IROP. Jedná se jednak o předání informací ze semináře IROP a potřebnou aktualizaci informací, které byly již předneseny na minulé PS financování, tedy 1.2.2022. Dále p. Nipauerová uvedla, že v současné chvíli již pomalu probíhají a připravují se další vzdělávací semináře a předávání informací ze strany MMR IROP, kdy se chystá další část IROP TOUR pro PO 2021+ zaměřené pro MASky. Mimo jiné také informovala, že ministerstvo pro místní rozvoj v 01/2022 předložilo Programový dokument IROP ke schválení Evropské komisi = tím byl oficiálně zahájen formální dialog, který směřuje ke schválení programu IROP s?celkovou alokací 124,8 mld. Kč z?fondů EU.
- dále paní Nipauerová už pokračovala dle připravené prezentace, která bude přílohou zápisu.
- připomněla možnost provázanosti s programem „OP JAK“ Jan Amos Komenský s OP IROP
- bylo také upozorněno na potřebnost mít své záměry a projekty zaneseny ve strategickém rámci MAP
- Pan Ryšavý přidal poznámku pro zástupce MŠ, že je možnost si zažádat o dotace bez nutnosti navyšování počtu dětí
V rámci aktivity 4 je podmínkou, že projekty na navyšování kapacit budou realizovány pouze na území správního obvodu obce s rozšířenou působností s identifikovanou nedostatečnou kapacitou, kde odkázal na tabulku demografické predikce (příloha zápisu), kde má Žatec skóre 2, celková naplněnost ve školkách je 83,6 %, Podbořany mají skóre 1 a celkovou naplněnost kapacity školek 78,9 % není tedy aktuální potřeba navyšování kapacit školek.
2) Poté předal slovo panu Ing. Petru Menzlovi, který informoval
o vyhlášení 6. výzvy PRV - pro Základní a mateřské školy
V rámci Fiche 6 – Základní služby a obnova vesnic ve venkovských oblastech –13 672 800,- Kč (mimo jiné b) Mateřské a základní školy)
Fiche 6, čl. 20 odstavec b) Mateřské a základní školy - Podpora zahrnuje investice do mateřských a základních škol nenavyšující kapacitu zařízení.
80 % způsobilých výdajů, ze kterých je stanovena dotace
Podpora je poskytována ve dvou režimech dle typu projektu, resp. výběru žadatele:
1) Režim nezakládající veřejnou podporu
2) Režim de minimis – projekty musí být v souladu s Nařízením Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis
Žadatel: Obec nebo svazek obcí, příspěvková organizace zřízená obcí nebo svazkem obcí, dále školské právnické osoby vykonávající činnost škol a zapsané ve školském rejstříku, které nejsou zřízeny krajem či organizační složkou státu.
Způsobilé výdaje
1) rekonstrukce/rozšíření mateřské/základní školy i jejího zázemí a doprovodného stravovacího a hygienického zařízení; venkovní mobiliář a herní prvky v případě mateřské školy.
2) pořízení technologií a dalšího vybavení mateřské/základní školy či doprovodného stravovacího zařízení.
3) doplňující výdaje jako součást projektu (úprava povrchů, výstavba odstavných ploch a parkovacích stání, výstavba přístupové cesty v areálu školy, oplocení; venkovní mobiliář a herní prvky v případě základní školy) - tvoří maximálně 30% projektu.
4) nákup nemovitosti v souvislosti s projektem maximálně 10% celkové výše výdajů, ze kterých je stanovena dotace.
Dále pan Menzl pokračoval dle připravené prezentace, která bude přílohou tohoto zápisu.
Ke konci setkání pracovní skupiny pan Ryšavý nabádal o aktivnější šetření lokálních zdrojů na financování věcí, které mohou být financovány z národních nebo větších finančních zdrojů.
Více viz v přiložených prezentací včetně potřebných webových odkazů jak na stránky a programové dokumenty MAS Vladař a MMR – IROP, PRV tak i kontaktních údajů na manažery
Informace k IROP 2021-2027
Odkazy: https://irop.mmr.cz/cs/irop-2021-2027/dokumenty
Programový dokument OP JAK
https://opjak.cz/wp-content/uploads/2021/12/OP_JAK_v2.4.pdf
http://www.vzdelavani-zatecko.cz/kontakty.html
www.vladar.cz
obědy pro děti (https://www.obedyprodeti.cz/)
Kontakty
Nipauerová Andrea
manažer IROP - CLLD MAS Vladař
Mobil: + 420 731 416 889
Tel.: +420 353 399 708
Ing. Petr Menzl
manažer PRV – CLLD
mobil: +420 733 114 667
Setkání proběhlo v přátelské atmosféře a další termín se uskuteční po domluvě se všemi členy.
Zápis zpracovala : Anna Meniecová