Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z PS pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí, podskupina Matematická a digitální kompetence 21.2.2024

26.2.2024:
Jednání Pracovní skupiny pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí, podskupina Matematická a digitální kompetence se uskutečnilo dne 21. 2. 2024 od 14:00 hodin v prostorách Základní školy Žatec, Petra Bezruče 2000, 438 01 Žatec.

 

Program jednání:

 

  1. Zahájení, úvodní slovo – představení RT týmu a projektu MAP4 jeho cílů a úkolů PS

  2. Aktualizace členů PS

  3. Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)

  4. Různé, diskuse

Průběh jednání pracovní skupiny:

Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Veronika Kozlerová všechny přítomné přivítala na pracovní skupině a seznámila je s programem jednání. Následně podrobněji představila cíle projektu MAP4 a jeho vazby na aktivity pracovní skupiny (PS). Detailněji seznámila účastníky s rolí a novým nastavením fungování této skupiny jakožto podskupiny PS pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí a očekávanými výstupy pro projekt.

Mgr. Kozlerová zmínila, že proběhl ŘV, kde byla schválená organizační struktura včetně výčtu PS, jejich členů a vedoucích PS. Tato PS Moderní didaktické formy vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí, podskupina Matematické a digitální kompetence byla konána jako první v MAP 4, tudíž cíle, priority byly připomenuty a zatím nebyl dán podnět na širší změny nebo aktualizaci. Prioritou (i s vazbou na dotazy některých členů/zástupců MŠ a ZŠ) je zatím potřebnost aktualizovat strategický rámec MAP, který byl ještě součástí MAP3 a je potřebné tedy konkrétně řešit projektové záměry, jejich aktuální stav (čerpání, financování, cíle těchto záměrů), což již v rámci území MAP Podbořansko-Žatecko začíná probíhat prostřednictvím koordinátora Davida Šebesty.

Ad. 2 V tomto bodě programu se reflektovalo současné složení pracovní skupiny a také možnost zapojení nových členů do práce PS. Vzhledem k nízkému počtu členů byla oslovena vyučující Mgr. Zdeňka Lešková z 1. ZŠ Žatec, P. Bezruče 2000, dále byla oslovena Mgr. Jana Hrůzová ze ZŠ T. G. Masaryka, Husova 445. Nabídka byla přijata, a tak se staly novými členkami pracovní podskupiny Matematické a digitální kompetence. Ale i tak bylo konstatováno, že by bylo žádoucí, aby se jednání účastnilo více učitelů. Účastníci byli vyzváni, aby do skupiny případně přizvali další členy, kteří by pro její fungování mohli být přínosem.

Ad. 3 V rámci tohoto tématu připomenula Mgr. Kozlerová, že součástí projektu MAP4 je i implementační část reflektující SR a akční plány MAP a vyzvala je k vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného právě na jejich doporučení a představy pro oblast matematických a digitální kompetencí. Také je vyzvala k součinnosti při sdílení zkušeností s lektory školení v této oblasti a využívání stávajících, příp. doporučování nových pomůcek do výuky.

Ad. 4 V rámci sdílení se diskutovaly zkušenosti členů PS s využitím AI ve výuce a účastníci měli možnost diskutovat i o konkrétních aplikacích AI. Kromě této problematiky byla diskutována i vhodná strategie pro synergicky funkční a provázané organizovaní podskupin PS pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí. Je navrhováno konání setkání těchto podskupin dohromady, kdy část setkání by byla společná (při řešení společné vzdělávací problematiky, například na téma rozvoje digitální kompetence) a část by poté měli účastníci rozdělenou dle jejich zaměření a koordinátor MAP by souběžně facilitoval obě tyto skupiny. 

V rámci závěrečného bloku byly shrnuty hlavní body z jednání a poděkování všem účastníkům za jejich aktivní účast. Členové byli pozváni na navazující seminář obohacený přednáškou na téma digitální kompetence.

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 26.2.2024, počet zobrazení : 101 (101 tento měsíc)