Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z PS Rovné příležitosti 28.2.2024

1.3.2024:
Jednání Pracovní skupiny Rovné příležitosti se uskutečnilo dne 28. 2. 2024 od 15:00 hodin v prostorách Základní školy Žatec, nám. 28. října 1019, 438 01 Žatec.

 

Program jednání:

 

  1. Zahájení, úvodní slovo – představení RT týmu a projektu MAP4 jeho cílů a úkolů PS

  2. Aktualizace členů PS

  3. Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)

  4. Různé, diskuse

 

Průběh jednání pracovní skupiny:

Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Veronika Kozlerová všechny přítomné přivítala na pracovní skupině a seznámila je s programem jednání. Následně podrobněji Mgr. Kozlerová představila cíle projektu MAP4 a jeho vazby na aktivity pracovní skupiny (PS).

Mgr. Kozlerová zmínila, že proběhl ŘV, kde byla schválená organizační struktura včetně výčtu PS, jejich členů a vedoucích PS. Tato PS Předškolní vzdělávání byla konána jako první v MAP 4, tudíž cíle, priority byly připomenuty a zatím nebyl dán podnět na širší změny nebo aktualizaci. Prioritou (i s vazbou na dotazy některých členů/zástupců MŠ a ZŠ) je zatím potřebnost aktualizovat strategický rámec MAP, který byl ještě součástí MAP3 a je potřebné tedy konkrétně řešit projektové záměry, jejich aktuální stav (čerpání, financování, cíle těchto záměrů), což již v rámci území MAP Podbořansko-Žatecko začíná probíhat prostřednictvím koordinátora Davida Šebesty.

Ad. 2 V tomto bodě programu se reflektovalo současné složení pracovní skupiny a také možnost zapojení nových členů do práce PS. Bylo konstatováno, že by bylo žádoucí, aby se jednání účastnilo více učitelů. Účastníci byli vyzváni, aby do skupiny případně přizvali další členy, kteří by pro její fungování mohli být přínosem.

Ad. 3 V rámci tohoto tématu připomenula Mgr. Kozlerová, že součástí projektu MAP4 je i implementační část reflektující SR a akční plány MAP a vyzvala je k vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného právě na jejich doporučení a představy pro oblast předškolního vzdělávání. Také je vyzvala k součinnosti při sdílení zkušeností s lektory školení v této oblasti a využívání stávajících, příp. doporučování nových pomůcek do výuky.

Ad. 4 Otevřená diskuse se zaměřila na komplexní téma inkluze, které pedagogové identifikovali jako klíčovou výzvu současného vzdělávacího systému. Byly probrány konkrétní situace, kdy slabší žáci mohou ovlivnit dynamiku celé třídy a jak snížená přísnost ve výuce vede k úbytku motivace učitelů zadávat domácí úkoly a rodičů, kteří vnímají přetížení svých dětí.

 

Závěr:

Rozvoj inkluzivního vzdělávání poukazuje na nutnost přijmout inkluzi jako realitu současného vzdělávacího prostředí a hledat cesty k její efektivní integraci do třídních kolektivů. To zahrnuje průběžnou vzdělávací podporu pro pedagogy a zlepšování metodiky výuky.

  • Navrhuje se vytvoření sady metodických materiálů zaměřených na inkluzi a rovné příležitosti, které budou sloužit jako průvodce pro pedagogy.

  • Měly by se zorganizovat workshopy a školení zaměřené na sdílení osvědčených postupů a strategií pro řešení inkluze a rovných příležitostí ve vzdělávání.

V rámci závěrečného bloku byly shrnuty hlavní body z jednání a poděkování všem účastníkům za jejich aktivní účast. Členové byli pozváni na seminář obohacený o služby sociální prevence na Žatecku.

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 1.3.2024, počet zobrazení : 111 (111 tento měsíc)