Program jednání:
- Emoticon story (my weekend/yesterday)
- My typical day:
- What they have in common?
- The line of you (teaching) life
- Your view + vocabulary (jamboard)
- Connect two sides
- Alphabet photo hunt
- Specific tasks photo hung
Průběh webináře – shrnutí:
Webinář byl veden lektorem, kromě několika málo pasáží, v angličtině. Po úvodním seznámení a představení očekávání účastníků, se lektor věnoval jednotlivým aktivitám zaměřeným na podporu aktivity žáků při hodinách angličtiny za účelem jejich „rozmluvení.
Jakožto učitel angličtiny s 11 roky praxe mohu konstatovat, že se jednalo vždy o velice jednoduché, ale efektivní aktivity, jejichž společným jmenovatelem byla neotřelost, a tudíž i potenciál motivovat a bavit žáky. Velice zajímavé bylo u některých aktivit zapojení, resp. odhalení žákova „soukromí“ – viz např. aktivita s fotkou obsahu ledničky, některé otázky či časová osa jejich života apod. Myslím, že právě toto otevření se ostatním může pomoci nejen při získávání kompetencí v cizím jazyce, ale i v budování pozitivního a přátelského klimatu ve skupině / třídě.
Celý webinář se pak odehrával ve velice přátelské atmosféře a dle okamžité zpětné vazby od účastníků byl hodnocen velice kladně. Na základě zpětné vazby jsme se pak v rámci pracovní skupiny Cizí jazyky shodli, že bychom stáli o pokračovaní webináře, a to s větší (cca 2hodinovou) časovou dotací. RT tento podnět projedná a případně domluví další webinář s týmž lektorem.
Celkově hodnotím webinář jako velice povedenou akci.