Na začátku setkání se všem zúčastněným představila paní PaedDr. Ellen Mlátilíková, školní speciální pedagožka.
Obsah semináře byl zaměřen na specifika dětského věku, emoční a sociální rozvoj dětí předškolního věku.
Účastníci semináře si osvětlili problematiku základních sociálních potřeb dítěte, možné důsledky nenasycení těchto potřeb, negativní projevy chování dítěte. Konkrétní kazuistiky a pedagogická diagnostika napomohly v orientaci řešení kázeňských problémů. Seminář byl zaměřen na problematické chování dětí např. ADHD, PAS.
Práce s kazuistikami pomohla účastníkům nastavit si reálná podpůrná opatření v rámci práce s třídním kolektivem.
Účastníci se seznámili se sociálními potřebami dětí předškolního věku, sycení těchto potřeb (místa, bezpečí, podnětu, limitu), případné nesycení těchto potřeb s důsledky kázeňských obtíží dětí. Dále se učitelé seznámili se zásadami práce se žáky s poruchou autistického centra a dětí s ADHD. Učitelům byly demonstrovány principy ABA (aplikovaná behaviorální analýza), některé metody a formy práce ABA, např. metoda backward chaining.
Praktická část byla zaměřena na práci s kazuistikami, spojená s dotazy, náměty na práci s dítětem s PAS a ADHD, podporu žádoucího chování a potlačování negativních projevů chování, případně na podporu rodiny a stanovení si jednotných cílů.
V závěru setkání proběhla živá diskuze o potřebě dalšího setkání s důrazem na analýzu a aplikaci poskytnutých rad, stejně jako diskuse o dalších možných způsobech práce s dětmi ale i žáky s problémovým chováním. Tato diskuse byla zaměřena na konkrétní aplikaci metod a strategií, které byly prezentovány během semináře a na výměnu praktických zkušeností mezi účastníky.