Program semináře:
Zahájení, úvodní slovo
Výměna dobrých zkušeností – Mgr. Romana Havrdová – Jak si hrát v hodinách slohu
Různé, diskuse
Průběh semináře:
Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Veronika Kozlerová všechny přítomné přivítala na semináři. Následně byla představena paní učitelka z gymnázia a střední odborné školy Mgr. Romana Havrdová, která měla připravené aktivity do hodin slohu.
Ad. 2 V tomto bodě programu paní učitelka Havrdová představila několik osvědčených činností, které sama využila se žáky a její hodiny tak byly zajímavé a žáky vyhodnoceny jako úspěšné. Jednou z činností je například, co žáci cítí při poslechu hudby nebo při úplném tichu, hrátky s fotografiemi, kdy mají žáci vytvářet otázky týkající se fotografie (pro žáky velmi náročné), dále ukázka pracovních listů plus metodiky, vypisování klíčových slov, hledání klíčových slov v textu, pokládání otázek tak, aby odpověď byla klíčové slovo, okopírovat si ruku a věštit z ní, štafetové psaní (ze společného zážitku žáků), pohybové aktivity, a nakonec hodnocení práce ve dvojicích.
Paní učitelka Havrdová se také zmínila o spolupráci s Infocentrem v Podbořanech, s městským muzeem, kde si sami dělají výstavy například živých obrazů. Na následující událost byli všichni pozváni.
Ad. 3 Členové diskutovali na téma inkluze, zda se některé výše zmíněné činnosti dají využít se žáky s LMP, se SPU. Dále se radili, jak tyto aktivity zvládnout s velmi početnými třídami.
Pozitivním konkrétním výstupem proběhlého semináře se jednak dá především označit projevený zájem hostů se do budoucna věnovat zlepšování čtenářské gramotnosti pomocí všech dostupných prostředků.
Seminář byl tímto ukončen s pozváním k dalším setkáním, která budou bohatá na přínosné informace a zkušenosti.