Motto:
“Každý jedinec byl ve svém dětství vychováván podle aktuálních možností, dovedností svých
vychovatelů. “
Na začátku setkání se všem zúčastněným představila paní PaedDr. Ellen Mlátilíková, školní speciální
pedagožka. Seminář navazoval na proběhlou akci, která se konala v rámci území 23. 4. 2024 s
vazbou na další možné využití či aplikaci způsobů práce s dětmi ale i žáky s problémovým chováním.
Práce s heterogenitou třídního kolektivu
Cílem semináře bylo přiblížit účastníkům práci s dítětem, s problémovým chováním v předškolním
věku, ukázat možnosti pedagogické diagnostiky pro mapování školní připravenosti se zaměřením na
somatický a psychický vývoj, dále nastínit nastavení výchovných principů při práci s dítětem v rámci
dětského kolektivu.
Účastníci se seznámili se základními sociálními potřebami dítěte a důsledky nenasycené potřeby
v projevech chování dětí.
Celým seminářem se prolínaly otázky, na které jsme společně hledali odpovědi a příklady z praxe. Od
každého jednotlivce byly směřovány otázky na paní Mlátilíkovou, která v rámci systému sdílení dobré
praxe ochotně odpovídala, uváděla další příklady chování dětí, ale i pedagogů a rodičů.
Účastníci semináře si opětovně připomněli problematiku základních sociálních potřeb dítěte, možné
důsledky nenasycení těchto potřeb a negativní projevy chování dítěte se zaměřením na problematické
chování dětí např. ADHD, PAS.
Po celou dobu probíhala živá diskuze.