Anotace metodického setkání
SCHŮZKY PRACOVNÍCH SKUPIN (polytechnika, rovné příležitosti)
Seznámení s aktuální dokumentací projektu (aktualizovaný Strategický rámec, Místní akční plán vzdělávání)
Sdílení zkušeností s distanční výukou včetně kombinované výuky prezenční a online a řešením mimořádných situací
rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků, rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělání a kariérové poradenství v základních školách
Diskuse na téma distanční forma výuky a její realizace na konkrétních školách, zkušenosti, nejčastěji používané informační systémy, jejich výhody a nevýhody atd.
Diskuse na téma kombinovaná výuka (prezenční a online), zapojení školních asistentů a asistentů pedagoga
Zapojení do vzdělávacích soutěží (realizovaných většinou online – např. Mladý chemik, Mladý ekonom atd.)
Diskuse na téma plánované environmentální nebo přírodovědné aktivity, dotační programy, školní projekty atd.
Prezentace škol – nejúspěšnější přírodovědné a environmentální programy, soutěže, akce, projekty atd. již realizované
Plánované akce – adaptace s ohledem na mimořádnou situaci
Spolupráce škol na těchto akcích (např. ZŠ Žatec, nám. 28. října 1019, okres Louny, ZŠ Měcholupy, ZŠ Žatec, praktická atd.)
Konzultace a upravení návrhu preferencí vzdělávacích seminářů, workshopů a exkurzí na základě zjišťovaných preferencí z jednotlivých škol
Seznámení s aktualizovanými dokumenty a plány v rámci projektu MAP 2
Seznámení s možnostmi zapojení do vzdělávacích aktivit se zaměřením na region Žatecko
Závěrečná diskuse účastníků
Metodické setkání pedagogů za účelem sdílení příkladů dobré praxe se uskutečnilo ve čtvrtek 17. 12. 2020 od 16,00 do 18,00 hod v kavárně Mlsná koza.
Závěr
Neformální metodické setkání bylo opět účastníky hodnoceno jako velmi příjemné, efektivní a smysluplné, zejména v této náročné době. Problematika distanční výuky, příp. kombinace prezenčního a online vyučování, přináší pro učitele velké neznámé a na druhé straně nabízí mnoho zajímavých možností, rozhodně představuje výzvu. O takových zkušenostech je nezbytné hovořit a vést sofistikovanou diskusi.
Pravidelná metodická setkání pedagogů plní významnou úlohu sdílení příkladů dobré praxe, poskytuje učitelům možnost diskutovat o problémech z každodenní praxe, předávat si zkušenosti, komunikovat o aktuálních otázkách (např. o nové formě distančního vyučování apod.), pomáhá učitelům uvědomit si, že nejsou v často nelehké situaci sami. Mohou efektivně sdílet jak dobré zkušenosti, tak i problémy, se kterými se setkávají, a konzultovat postupy řešení.
Zúčastnění učitelé hodnotí naše metodická setkání pozitivně, shodně je pokládají za přínosné, inspirativní a účelné.