Program jednání:
Zahájení, úvodní slovo
Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)
Projektová část – naplňování cílů a opatření SR MAP a další úkoly
Různé, diskuse
Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1 Na začátku druhého setkání Mgr. Veronika Kozlerová všechny přítomné přivítala na pracovní skupině a seznámila je s programem jednání. Následně podrobněji Mgr. Kozlerová představila cíle projektu MAP4 a jeho vazby na aktivity pracovní skupiny (PS).
Ad. 2
Připomenutí ohledně implementačních aktivit:
Aktualizace katalogu pomůcek na stránkách Vladaře. Přítomní byli informováni o novinkách, které již byly zakoupeny, a o možnosti přinést další nápady na potřebné pomůcky.
Na místě byl představen například tzv. Albi box.
Exkurze:
Diskutována možnost organizace exkurzí.
Besedy a semináře:
V případě potřeby mohou být vystavena osvědčení o absolvování seminářů. Účastníci byli vyzváni, aby navrhli lektory, kteří by mohli vést budoucí semináře.
Investiční záměry a šablony:
D. Šebesta byl zmíněn v souvislosti s investičními záměry a šablonami.
Ad. 3
Aktualizace Strategického rámce (SR)
Vize v SR byly připomenuty a společně se členy krátce diskutovány. Vize jsou platné a není tlak na změny.
Školy mají dostatek personálních kapacit.
Školy mají dostatek vzdělávacích materiálů, pomůcek a metodik pro vzdělávání.
Učitelé jsou odborně vzdělaní, kreativní a spokojení, mají prostor pro další rozvoj v rámci DVPP.
Škola je otevřena všem bez rozdílu.
Priority v SR:
Byla připomenuta sdílená tabulka obsahující priority, které mají být plněny. Zde mohou členové skupiny přispívat své podněty kdykoliv v průběhu realizace projektu.
Specifické cíle
Specifický cíl č. 1:
Vytvoření projektového dne. Diskutováno bylo, že již existuje mnoho projektových dní a bylo by vhodné napojit se na již probíhající akce. Toto téma bude dále rozpracováno.
Specifický cíl č. 2:
Oslovení poskytovatelů zájmového vzdělávání a vytipování vhodných zájmových aktivit v polytechnických oborech. Tato diskuse byla velmi produktivní, a zapojil se do ní host pracovní skupiny p. Matis z DDM Žatec. Zazněly následující myšlenky:
Pan Matis zmínil šablony pro inovativní vzdělávání, včetně elektrotechnického kroužku (zapojování obvodů až po stavebnice), 3D tisku, 3D per, kroužku manuální zručnosti (např. výroba ptačí budky), a modelářského kroužku.
DDM Žatec shání externisty (studenty, kteří si chtějí přivydělat) a navrhl, aby lektoři z DDM chodili do škol, protože nemají prostory na rozšíření dalších kroužků.
Navržené aktivity zahrnují také kutilské činnosti (např. jak zatloukat a řezat) a poznávací výlety.
Představena byla myšlenka na rozšíření technických klubů.
Ad. 4 - Diskuse
Účastníci měli možnost vyjádřit své názory a návrhy týkající se jednotlivých bodů programu.
Diskutována byla spolupráce mezi Triangle a DDM, která by zahrnovala exkurze do firem.
Řešení prostoru, kde by se daly využít kroužky z DDM, bylo také probíráno, neboť ze slov pana Matise šlo o významnou aktuální bariéru při rozšiřování aktivit DDM.
Problém, jak udržet žáky na střední škole, byl diskutován, zejména v kontextu hluchého prostoru ve věku 15–18 let, kdy nechodí do školy a nejsou přijati do práce.
Zdůrazněna byla potřeba podchytit děti co nejdříve a tlačit je do kroužků.
Závěr
Setkání bylo zakončeno shrnutím následujících klíčových bodů:
Aktualizace katalogu pomůcek a jejich zapůjčení.
Organizace exkurzí a besed.
Vystavení osvědčení pro semináře a hledání nových lektorů.
Diskuse o investičních záměrech s D. Šebestou.
Plánování další pracovní skupiny v říjnu a testování nových aktivit.
Pokračování diskuse o projektových dnech a zájmových aktivitách.
Další pracovní skupina je naplánována na říjen. Účastníci byli vyzváni k návrhům školení či aktivit, které by si chtěli vyzkoušet na dospělých před jejich implementací u žáků.