Obsah besedy
- vyprávění o knize
- povídání o tom, jak vzniká knížka, jak se tvoří ilustrace
- povídání o životním prostředí a jak se chovat v přírodě
- doba, co se jak dlouho rozkládá od ohryzku z jablka až po sklo
- třídění odpadu aneb Kam s ním?
- autorské čtení z knihy
- pro každého malého účastníka pracovní list a záložka s omalovánkou
V pondělí 11. 3. 2024 navštívila naší základní a mateřskou školu paní spisovatelka Petra Martíšková.
V úvodu seznámila děti se svojí tvorbou a dále se věnovala knize Hastrmanka Evelínka a zlatá rybka.
Paní spisovatelka vyprávěla příhody hastrmanky Evelínky a od samého začátku vtahovala děti do děje, dávala různé otázky. Děti s ní hezky spolupracovaly, samy se ptaly.
Nejvíce děti zaujalo vyprávění o době rozkladu různých materiálů v přírodě.
Kniha je moc pěkně napsaná, vypráví o ochraně životního prostředí a o tom, ze se nemá lhát, protože pravda vždy vyjde najevo.
ZŠ 1. roč.
Hastrmanka Evelína je poutavým příběhem, se kterým se jistě ztotožní většina školních dětí. Evelínka se nechce ve škole učit žádným dovednostem, které by měla umět. A stejně jako naši žáci nevidí do budoucna, že právě toto bude velmi potřebovat a nezbyde jí nic jiného než se všechno poctivě doučit. Z příběhu plyne naděje pro všechny, které nebaví učení. „Pokud něco potřebuji umět, naučím se to, protože chci.“ Autorka celý příběh propojila i s ekologickým problémem. Děti aktivně reagovaly na její dotazy, hlásily se a vytvářely si představu o rozkladu různých předmětů v přírodě, jaký dopad má vyhazování odpadků pro živočichy a možnosti recyklace.