Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z PS Polytechnické vzdělávání 28.2.2024

1.3.2024:
Jednání Pracovní skupiny Polytechnické vzdělávání se uskutečnilo dne 28. 2. 2024 od 14:00 hodin v prostorách Základní školy Žatec, nám. 28. října 1019, 438 01 Žatec.

 

Program jednání:

 

  1. Zahájení, úvodní slovo – představení RT týmu a projektu MAP4 jeho cílů a úkolů PS

  2. Aktualizace členů PS

  3. Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)

  4. Různé, diskuse

 

Průběh jednání pracovní skupiny:

Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Veronika Kozlerová všechny přítomné přivítala na pracovní skupině a seznámila je s programem jednání. Následně nastínila Mgr. Kozlerová cíle a plány projektu MAP4 a jeho vazby na aktivity pracovní skupiny (PS). Zdůraznila také snahu o inovaci a zlepšení strategických přístupů.

Mgr. Kozlerová zmínila, že proběhl ŘV, kde byla schválená organizační struktura včetně výčtu PS, jejich členů a vedoucích PS. Tato PS Předškolní vzdělávání byla konána jako první v MAP 4, tudíž cíle, priority byly připomenuty a zatím nebyl dán podnět na širší změny nebo aktualizaci. Prioritou (i s vazbou na dotazy některých členů/zástupců MŠ a ZŠ) je zatím potřebnost aktualizovat strategický rámec MAP, který byl ještě součástí MAP3 a je potřebné tedy konkrétně řešit projektové záměry, jejich aktuální stav (čerpání, financování, cíle těchto záměrů), což již v rámci území MAP Podbořansko-Žatecko začíná probíhat prostřednictvím koordinátora Davida Šebesty.

Ad. 2 V tomto bodě programu se reflektovalo současné složení pracovní skupiny a také možnost zapojení nových členů do práce PS. Bylo konstatováno, že by bylo žádoucí, aby se jednání účastnilo více učitelů. Účastníci byli vyzváni, aby do skupiny případně přizvali další členy, kteří by pro její fungování mohli být přínosem.

Ad. 3 V rámci tohoto tématu připomenula Mgr. Kozlerová, že součástí projektu MAP4 je i implementační část reflektující SR a akční plány MAP a vyzvala je k vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného právě na jejich doporučení a představy pro oblast předškolního vzdělávání. Také je vyzvala k součinnosti při sdílení zkušeností s lektory školení v této oblasti a využívání stávajících, příp. doporučování nových pomůcek do výuky.

Ad. 4 Diskuse se zaměřila na výzvy spojené s motivací žáků k zájmu o technické obory. Přestože aktivita členů nebyla vysoká, vyplynula z jednání potřeba lépe připravit témata pro diskusi a najít inspirativní příklady dobré praxe z jiných oblastí. Tato zjištění podtrhují nutnost aktivnějšího přístupu k začlenění členů do dialogu a rozvoje jejich angažovanosti.

Závěry a doporučení:

Je třeba lépe strukturovat agendu diskusí, připravit konkrétní témata a zadání, která by mohla členy více zapojit a podnítit jejich aktivitu. Inspirace a dobré praxe: aktivní vyhledávání a sdílení příkladů úspěšných projektů a inovativních přístupů v polytechnickém vzdělávání, s cílem inspirace a motivace členů. Podpora členů: Zvýšení podpory členům skupiny prostřednictvím poskytování materiálů, informací a školení, které by mohly zvýšit jejich zájem o účast v projektu a přinést nové nápady do jejich škol.

V rámci závěrečného bloku byly shrnuty hlavní body z jednání a poděkování všem účastníkům za jejich aktivní účast. Členové byli pozváni na seminář obohacený programem z Přírodovědného centra v Žatci.

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 1.3.2024, počet zobrazení : 111 (111 tento měsíc)