Program jednání:
Zahájení, úvodní slovo – představení RT týmu a projektu MAP4 jeho cílů a úkolů PS
Aktualizace členů PS
Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)
Bc. David Šebesta – představení koordinátora přípravy projektů
Andrea Nipauerová – IROP:
- Připomenutí souladu MAP a čerpání v IROP
- Představení 5. výzvy IROP 3 pro MŠ a dětské skupiny, termíny
- Informace o chystaném semináři pro žadatele v rámci území MAS a MAP
Různé, diskuse
Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Veronika Kozlerová všechny přítomné přivítala na pracovní skupině a seznámila je s programem jednání. Následně podrobněji představila cíle projektu MAP4 a jeho vazby na aktivity pracovní skupiny (PS). Detailněji seznámila účastníky s rolí a novým nastavením fungování této skupiny a očekávanými výstupy pro projekt.
Mgr. Kozlerová zmínila, že proběhl ŘV, kde byla schválená organizační struktura včetně výčtu PS, jejich členů a vedoucích PS. Tato PS pro financování byla konána jako první v MAP 4, tudíž cíle, priority byly připomenuty a zatím nebyl dán podnět na širší změny nebo aktualizaci. Prioritou (i s vazbou na dotazy některých členů/zástupců MŠ a ZŠ) je zatím potřebnost aktualizovat strategický rámec MAP, který byl ještě součástí MAP3 a je potřebné tedy konkrétně řešit projektové záměry, jejich aktuální stav (čerpání, financování, cíle těchto záměrů), což již v rámci území MAP Podbořansko-Žatecko začíná probíhat prostřednictvím koordinátora Davida Šebesty.
Ad. 2 V tomto bodě programu se reflektovalo současné složení pracovní skupiny. Bylo konstatováno, že současné složení je funkční a není třeba jej nijak měnit.
Ad. 3 Byly zmíněné implementace konkrétních aktivit MAP, kdo se jimi zabývá a co vše to obnáší (lektoři, pomůcky, semináře apod.)
Ad. 4 Koordinátor přípravy projektů David Šebesta informoval přítomné o nové pozici v rámci implementace. Tato pozice vychází z akčních plánů a především pozitivně vnímané dřívější spolupráce se školami v rámci animace OP VVV v území MAS Vladař. Koordinátor přípravy projektů bude k dispozici ředitelům ve věci přípravy a realizace investičních i neinvestičních záměrů. V investiční části bude s řediteli konzultovat jejich investiční záměry v ale taktéž mimo SR MAP, hledat cesty k jejich realizaci. V neinvestiční části bude ředitelům k dispozici při konzultacích s administrací projektových/grantových žádostí, monitorovacích zpráv a finančním řízení projektů - např. výzvy z OP JAK, SFŽP, Nadace ČEZ apod. V neposlední řadě je koordinátor připraven pomoci s přeshraniční spoluprací a zapojení škol do programu Erasmus+. Ředitelé na závěr obdrželi kontakt na koordinátora p. Šebestu s výzvou k uskutečnění osobních schůzek přímo v dané škole. Záměrem je ředitele částečně odbřemenit, aby měli více času na pedagogický leadership.
Koordinátor dále představil očekávané výzvy zajímavé pro školy v území:
- Šablony OP JAK II – vyhlášení září 2024
- Přírodní zahrady a venkovní zázemí pro výuku, Národní program ŽP, - vyhlášení 1Q 2025, max. 500 tis. Kč, max 60% dotace
- Snížení energetické náročnosti/zvýšení energetické účinnosti gastro provozů školských zařízení, OPŽP, vyhlášení 1. dubna, 50% dotace
- Nucené větrání s rekuperací ve veřejných budovách, Národní program ŽP, 85% dotace, vyhlášení 4Q 2024
Ad. 5 V rámci závěrečného bloku p. Andrea Nipauerová prezentovala aktuální informace o IROP s vazbou na výzvy MAS:
Připomenutí souladu MAP a čerpání v IROP
Paní Nipauerová v této části zopakovala potřebný soulad projektových záměrů a požadavků v operačním programu IROP jak s vazbou na případné žádosti přes MAS i mimo MAS v těchto částech:
- Potřebnost zadaných projektových záměrů ve strategickém rámci MAP Podbořansko-Žatecko
- V současné době byla zahájena aktualizace těchto dokumentů, takže záměry, které jsou zadané a nebyly realizované se mohou opět aktualizovat, dále je možné zadávat další „nové“
Představení 5. výzvy IROP 3 pro MŠ a dětské skupiny, termíny
Dále byla pro možnost podávání projektových záměrů na MAS Vladař (v rámci Podbořanska-Žatecka) představena vyhlášená 5. výzva IROP 3, která je zaměřená na podporu mateřských škol a dětských skupin, ostatní informace viz příloha – text výzvy MAS Vladař.
Datum zveřejnění výzvy MAS |
02. 02. 2024 23:00 |
||
Datum a čas zahájení příjmu projektových záměrů MAS Vladař |
20. 02. 2024 10:00 |
||
Datum a čas ukončení příjmu projektových záměrů na MAS Vladař |
01. 05. 2024 00:00 |
||
Alokace výzvy MAS (CZV) |
7.259.509,05 Kč |
||
Minimální a maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu |
minimální výše CZV na projekt |
350.000,00 Kč |
|
maximální výše CZV na projekt |
2.500.000,00 Kč |
||
Informace o chystaném semináři pro žadatele v rámci území MAS a MAP
S vazbou na vyhlášenou 5. výzvu IROP 3, bude opět pro zájemce připraven seminář, který se bude konat začátkem března 2024, kdy bude jednak umístěna pozvánka a program semináře na webových stránkách MAS Vladař, tak bude také zaslána prostřednictvím mailové korespondence. Na základě dotazů přítomných bylo ještě uvedeno, že další výzva pro ZŠ a MŠ a dětské skupiny je zatím dle finančního plánu v přípravě k vyhlášení v roce 2026, kdy bude záležet na čerpání a výsledcích schválených žádostí o podporu v rámci 1. výzvy IROP 3 (již v kompetenci ŘO IROP v rámci hodnocení) a pak samozřejmě navazující 5. výzvy IROP 3. Individuální dotazy budou řešeny již s konkrétními tazateli. Na závěr paní Nipauerová doporučila u těch projektů a záměrů, které by rádi „žadatelé“ chtěli zařadit do dalších výzev, ať v rámci MAS nebo mimo MAS, s jejich aktivní přípravou a tím potřebnosti i své nápady / záměry / projekty konzultovat.
Závěr
S vazbou na mé členství a působnost v PS financování i v minulých projektech MAP Žatecko-Podbořansko se i nadále přesvědčuji, že předávání informací o možnostech čerpání financí v rámci IROPu, ale i jiných zdrojů, které jsou nám dostupné má stále smysl. V této části pak vznikají zajímavé dotazy, diskuse, ale i informace od ostatních členů. Tato část se pak umí i propojit s dobrými nebo špatnými zkušenostmi přímo v praxi. Informace v rámci IROP jsou samozřejmě dostupné všeobecně v rámci MAS Vladař (webové stránky, e-mailová korespondence, semináře, jednání přímo s „žadatele“ a podobně), ale i tato část setkávání a činnosti je dalším důležitým článkem, jak v území s partnery řešit vše potřebné a předávat potřebné informace. Děkuji tak za společné úsilí a vzájemnou spolupráci.
Ad. 6 V rámci bodu různé byl zmíněn přehled žateckých škol a jejich investičních záměrů, včetně financování. Dále se řešila organizace pracovních skupin.